Мета. Розширювати
знання дітей про рідну українську мову,
про її значення у житті кожного з нас.
Сприяти розвитку естетичних почуттів,
навчати дітей слухати.Розвивати уяву,
мислення, пам'ять, спостережливість.
Прищеплювати любов до своєї землі.
Виховувати прагнення досконало знати
правильну літературну мову і навчитися
нею говорити.
Обладнання: ілюстрації
до казок, речі з «Бюро знахідок»,таблиці.
Хід вікторини
- І. Вступ.
- - Сьогодні ми вирушаємо в подорож по Країні Знань.
- Ця країна дуже велика, безмежна. Тому ми сьогодні будемо подорожувати в океані слів, а щоб не потонути, не загубитися в цьому океані, треба гарно знати рідну мову.
- - Мова – душа народу. І сьогодні ми будемо говорити про нашу рідну українську мову.
Розвивайся,
звеселяйся, моя рідна мово,
- У барвінки зодягайся, моє щире слово.
- Колосися житом в полі, піснею в оселі,
- Щоб зростали наші діти мудрі і веселі.
- Щоб на все життя з тобою ми запам’ятали,
- Як з колиски дорогої мовоньку кохали.
- Вірші про мову
- Буква до букви-
- І виникло слово.
- Слово до слова-
- Звучить рідна мова.
- Мово рідна, слово рідне,
- Хто вас забуває,
- Той у грудях не серденько,
- А лиш камінь має.
- Разом із щастям і журбою
- Зеленим листом шелестить,
- У небі яснім над водою
- Нам рідна мова мерехтить.
- ІІ. Основна частина
Учитель:
- А зараз я пропоную провести вікторину яка буде складатися з двох частин: мовної і літературної.
- Знайомство з командами.
- Перша команда «Розумниці»
- Друга команда «Розумники»
- Давайте скористаємося нагодою продемонструвати свої знання. Будьте уважними, спостережливими, кмітливими й сміливими. Пам’ятайте: тільки дружба допоможе вам дістатися щасливого кінця нашої зустрічі.
- За кожну правильну відповідь команди будуть отримувати фішки. А наприкінці уроку ми підрахуємо їх і дізнаємося, хто ж стане переможцем.
- Вступне завдання
- Розшифруйте слова. Які предмети будуть потрібні під час подорожі?
- АПАФОРАТОТ
- ПАМА
- НОКБІЛЬ
- ПАКОСМ
- (Фотоапарат, бінокль, компас, мапа)
- Мовна частина вікторини
1.Утвори нові слова
з перших складів поданих слів.
а) десять, рекорд,
воля (дерево)
б) мова,
лоза, коваль (молоко)
в) волога,
робот, народ (ворона)
г) долина,
роги, газета (дорога)
2.Цікаві
загадки
- *Як записати «замерзла вода», щоб було всього 3 букви? (Лід)
- * Брат у сестри питається:
- - Чим літечко кінчається?
- - А тим воно кінчається, чим осінь починається. (Літерою «о» літо-осінь)
- * Який ключ літає? ( Журавлиний)
- * Яким буде камінь, якщо його кинути у Чорне море? (Мокрим)
- * Під який кущ ховається заєць під час дощу? (Під мокрий)
- * Два рази народився,
- Хоч у школі і не вчився,
- А години знає. (Півень)
- * Який це двірник походжає,
- Без віника вулиці всі замітає. (Вітер)
- Скоромовки
- Ворона проворонила вороненя.
- Хитру сороку спіймати морока,
- А на сорок сорок - сорок морок.
4. Прислів’я
Немає друга – шукай,
а знайшов – тримай.
Хто людям добра
бажає, той сам його здобуває.
Здобудеш освіту –
побачиш більше світу.
Маленька праця
краща за велике безділля.
- Літературна частина
- Гра «Назвіть потрібну цифру»
- Скільки козенят було у казці «Вовк та козенята»? (7)
- Скільки звірів зустрів колобок? (4)
- Скільки у півника було друзів – мишенят? (2)
- Гра «Телеграми від казкових героїв»
- «Я просте яйце знесла. Як знесу золоте, приїду до вас у гості.» (Курочка Ряба)
- «Купив насіння. Посадив на городі» (Дід із казки «Ріпка»)
- «Хату звільнили, плакати перестав». (Зайчик із казки «Коза - дереза»)
- «Пір’ячко мені скинули, лечу до вас» (Кривенька качечка)
- «Рятуйте, нас хоче зїсти вовк!» (Семеро козенят)
- Бюро знахідок
- Учитель виймає із мішка предмети, а діти відгадують із яких вони казок.
- Яйце – «Курочка Ряба».
- Солома – «Солом’яний бичок».
- Піря – «Кривенька качечка».
- Колосок – «Колосок».
- Рукавиця – «Рукавичка».
- Горох – «Котигорошко».
- Глечик – «Лисичка та Журавель».
- Яблуко – «Гуси - лебеді».
- Бліцтурнір
- Запитання для команди «Розумниці»
- Хто перехитрив Колобка? (Лисиця)
- Хто врятував Івасика – Телесика? (Гусеня)
- Куди потрапила стріла Івана – Царенка? (У болото)
- Із чого дід зробив бичка? (Із соломи)
- Чим вовк ловив рибу? (Хвостом)
- Хто прогнав Козу – дерезу? (Рак)
- Що загубив дід, ідучи лісом? (Рукавичку)
- Хто їв пиріжки у казці «Колосок» (Півник)
Запитання
для команди «Розумники»
- Хто лікував усіх звірят? (Лікар Айболить)
- Хто здобув золотий ключик? (Буратіно)
- Чого наварила Лисичка, щоб почастувати Журавля? (Каші)
- Яке яйце знесла Курочка Ряба? (Золоте)
- Чи товаришували Лисичка із Журавлем? (Ні)
- Кого першого зустрів Колобок, коли втік від діда й баби? (Зайця)
- Де баба з дідом знайшли Кривеньку качечку? (В лісі)
- Як звали півника з казки «Колосок» (Голосисте Горлечко)
- ІІІ. Підсумок.
- От і прийшов щасливий кінець нашого конкурсу. Але допоміг вам перемогти у змаганні не щасливий випадок, а знання і дружба.
- Підсумкове завдання. Викладіть із розсипаних букв ці слова (Знання, дружба).
- Зустріч скінчилася наша, малята,
- Веселих героїв згадали багато.
- Але не сумуйте, не будем прощатись.
- Давайте частіше в казках зустрічатись.
- Читайте, вивчайте рідну мову, збагачуйте свої знання.
Дякую за пізнавальну інформацію!Так тримати!!!!
ВідповістиВидалити